مقالات

کم کردن هزینه جشن تولد

تم تولد

کم کردن هزینه جشن تولد که اغلب خانواده ها، استرس، هزینه و مخارج آن را دارند و بسیاری از خانواده ها ترجیح میدن با یک کیک و جمع چهار و پنج نفره سر و ته قضیه  رو هم بیاورند، اما راه های هم وجود داره که به کم کردن هزینه جشن تولد کمک کند. چند تا ایده کاربردی برای این که هزینه کمتری برای تولد داشته باشیم، همچنین شما می توانید با مراجعه به فروشگاه تولدی انواع تم را با بهترین قیمت از ما خریداری نمایید. اول از همه بریم یه خورده از تاریخچه تولد بگوییم :

تاریخچه :

نخستین کسانی که تولد فرزندان ذکور را ثبت میکردن قوم (بابل) بودن که سال روز آن را بر طبق تقویم جشن میگرفتن  . اما طبق اسناد موجود تاریخ مصری ها که سه هزار سال قبل از میلاد مصر برای یکی از فراعنه جشن تولد میگرفتن و حتی برده ها هم در این جشن شرکت داده می شدن و بعضی از زندانیان در چنین روزی عفو آزادی میگرفتن ، همان طور که تاریخ دانان روایت می کنند .

بعد از مصریان، ایرانیان جشن تولد میگرفتن و مراسم تولد نه تنها اروپایی نیست بلکه از ایران ،مصر، یونان و رم باستان آمده است. اما تا هشت قرن پیش، جشن تولد مخصوص اشراف بود، حتی مراسم تولد عیسی مسیح در قرن چهارم میلادی شکل رسمی به خودش گرفت و تبدیل به جشن کریسمس شد.

 

برای برگذاری جشن تولد کم هزینه چه کار باید کرد :

  1. دعوت مهمان:

لیست مهمان ها را تا حد امکان کم کنید. در واقع بهترین کار برای کم کردن هزینه، کم کردن مهمانان است ، مثلا می توان به فرزندتان بگوین چند تا از دوستان یا همکلاسی های صمیمیش را دعوت کند ، همینطور برای دعوت کردن مهمان می‌توانین از پیام رسان های اینترنتی دعوت کنید تا دعوت نامه کاغذی .

مطالب پیشنهادی  نکات مهم تزیین تولد دخترانه

جشن تولد

  1. زمان برگزای جشن:

نکته بعدی که باید توجه کنید زمان برگزای مراسم است ، سعی کنید جشن تم تولد دخترانه  را بین وعده های غذای برگزار کنید، که نیاز به تدارک غذا خاصی برای مهمانان نباشد .

  1. پختن کیک خانگی:

پختن کیک در دوران رم باستان و نیز یونان قدیم، به عنوان یک خوراکی مورد استفاده طبقه اشراف بود و بعد از کشف قاره آمریکا و کشف کاکائو و شکلات، کیک، شکل پیشرفته تری به خودش گرفت . اگر بخواهید در هزینه جشن تولد صرفه جویی کنید، کیک خانگی درست کنید و با شکلات و خامه های رنگی و شمع های رنگی هماهنگ با تم تولد تزیین کنید .

 

 

کیک تولد خانگی

  1. مکان جشن تولد:

اکثرا خانواده که میزبان مراسمات تولد هستند ، جشن خود را در تالارها یا سالن های شادی برگزار می کنند. اما می توان به جای تالار یا سالن های شادی از منزل خودتان یا در پارک و فضای باز برگزار کنید تا از هزینه اضافی اجاره تالار یا سالن های شادی را ندهید .

 

 

  1. سرگرمی:

به جای این که از ارکستر یا گروه های برای جشن تولد دعوت کنید میتونین از بازی های مثل پانتومیم ، اسم فامیل یا چیستان طرح کنید تا مهمانان را سرگرم کنید .

  1. ادغام کردن جشن ها:

برای کم کردن هزینه جشن تولد، مورد دیگری هم هست، که باید به آن توجه کنید؛ این که اگر تاریخ تولد فرزندتان با یکی از دوستانش یا با فرزند دیگراتان در یک روز است می توانید در یک روز بگیرن که هزینه ها و همچنین مسئولیت ها تقسیم شود . درحد امکان برای هر یک از بچه ها یک کیک مخصوص به خودش را تهیه کنید .

  1. دسر میوه ای:

می توانید خودتان دسر با طعم مختلف درست کنید به طور مثال

مطالب پیشنهادی  تم مورد علاقه شما برای جشن تولد اول کودک چیست؟

دسر موز شکلاتی : میتوانیم  چند عدد شکلات را آب کنیم و بعد موز ها را از وسط نصف کنیم و هر کدام را در چوب بستنی فرو میکنیم داخل شکلات بزنیم و با اسمارتیز ، گردو خورد شده ، خامه ، وانیل تزیین کنیم . مطابق شکل زیر :

دسر موز شکلاتی

 

دسر سیب شکلاتی همچنین می توانیم شکلات کاراملی در حرارت بالا آب کنیم و چند چوب سیخی را به سیب ها فرو کنیم و داخل شکلات بزنیم و با اسمارتیز ، گردو خورد شده ، خامه ، وانیل تزیین کنیم .

در مجموعه راه های زیادی است که هزینه های اضافی جشن تم تولد مناسبتی  را تا مقدار زیادی کم کرد و یک جشن ارزان برگزار کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *