مقالات

روش باد کردن بادکنک هلیومی

تم تولد

در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه بادکنک هلیومی که برای تولد و مراسم های خود تهیه کرده اید باد نمایید. باد کردن بادکنک هلیومی توسط خود سبب می شود در هزینه ها صرفه جویی شود؛ اینکه خودتان قصد داشته باشید بادکنک ها را باد کنید مزیت هایی دارد.

اول اینکه حمل بادکنک خالی به منزل راحت تر است. دومین دلیل اینکه ممکن است تعدادی از بادکنک ها در مسیر به دلایل مختلف پاره شوند. مورد دیگر اینکه با توجه به عمر محدود بادکنک ها، اگر شما آن را در منزل باد کنید فرصت بیشتری برای استفاده از آن ها خواهید داشت. با پاک ظرف همراه باشید.

اقدامات اولیه در بادکنک  هلیومی

یک کپسول هلیوم، اجاره یا خریداری نمایید؛ شما برای خرید می توانید به قسمت فروشگاه مراجعه فرمایید، قبل از خرید کپسول به تعداد بادکنک هایی که قرار است پر نمایید توجه نمایید. شما می توانید با استفاده از یک کپسول بزرگ، 25 تا 30 عدد بادکنک را پر نمایید. قبل از این که شروع به باد کردن بادکنک ها نمایید زمانی را برای خود مشخص نمایید، بدلیل دما و رطوبت محیط بادکنک ها بسته به جنس خود، زمان مشخصی را بالا می مانند. به طور مثال بادکنک های فویلی بین دو تا چهارده روز در هوا معلق می مانند، درحالی که بادکنک های لاتکس چهار تا شانزده ساعت ( بدون چسب هلیومی) در هوا می مانند.

مطلب پیشنهادی :  عمده فروشی ظروف یکبار مصرف

پر کردن بادکنک ها

برای پر کردن بادکنک ها ابتدا دهانه ی بادکنک ها را روی نازل کپسول ( گاز هلیوم ) قرار دهید. سپس پمپ آن را همان طور که در مقابل آن قرار گرفته اید در جهت عقربه های ساعت بر روی نازل بچرخانید. در نظر داشته باشید که سرعت باد شدن بادکنک با استفاده از کپسول بالاست. دقت کنید که قبل از اینکه بادکنک به دلیل فشار بیش از حد گاز پاره شود کپسول را ببندید. بادکنک های دایره ای شکل برای تشخیص زمان بستن شیر گاز مناسب تر هستند. از طرفی بادکنک هایی با اشکال دیگر مانند شکل گلابی، علاوه بر سختی زمان تشخیص برای بستن گاز، میزان گاز بیشتری را هم مصرف می کنند.

مطالب پیشنهادی  آشنایی با بوکت بادکنک

به این کار ادامه دهید تا بادکنک ها کاملا پر شود. برای پر کردن بادکنک ها از یک رگلاتور سالم استفاده نمایید. اگر شما قصد پر کردن بادکنک های لاتکس را دارید از رگلاتور های بزرگ تر مخروطی و برای بادکنک های فویلی، رگلاتور کوچک تر پیچ مانند استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی : عمده فروشی شمع تولد

ویژگی های کپسول های هلیوم

یکی از ویژگی های کپسول گاز هلیوم این است که قابلیت منفجر شدن ندارند. از همین رو نیازی به نگرانی نیست. در زمان حوادث ناگوار مانند آتش سوزی نیز، سیلندرهای موجود با خارج کردن گاز داخل کپسول مانع از انفجار کپسول می شوند. این کار به صورت کنترل شده انجام می شود. این کپسول ها تاریخ مصرف هم ندارند. به همین دلیل فاسد نشده و با گذشت زمان از کیفیت آن ها کاسته نمی شود. این کپسول ها قابلیت شارژ مجدد ندارند. همین طور برای سهولت در استفاده از آن ها سبک طراحی شده اند. همچنین در صورت مهر و موم بودن کپسول هلیوم آن خارج نخواهد شد و شما می توانید در مهمانی های بعدی از آن استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : عمده فروشی وسایل تولد 

بادکردن بادکنک هلیومی از جنس لاتکس

برای باد کردن بادکنک جنس لاتکس، ابتدا بادکنک را به نازل کپسول وصل کنید و گاز هلیوم را آزاد کنید. دهانه ی بادکنک را کمی بر روی نازل بچرخانید. در حالی که انتهای بادکنک را با یک دست بر روی نازل نگه داشته اید، با دست دیگرتان نازل را فشار دهید تا گاز هلیوم آزاد شود. بادکنک سریع باد می شود، بنابراین آماده باشید تا آن را به موقع جدا کنید. اگر بادکنک شما به شکل گلابی و لامپ شبیه شد باد آن را کم نمایید، زیرا بیش از حد باد شده و احتمال ترکیدن آنها زیاد است.

مطالب پیشنهادی  نکات مهم در برگزاری جشن تولد پسران

بادکنک هلیومی

باد کردن بادکنک هلیومی فویلی

برای باد کردن این نوع ابتدا دهانه ای را که در انتها آن وجود دارد پیدا نمایید سپس سری آن را روی رگلاتور نازل بکشید تا محکم بدون هیچ منفذی بر روی آن قرار گیرد. بادکنک را محکم به دور رگلاتور نگه دارید و نازل آن را فشار دهید، تا بادکنک به آرامی پر شود.
در حالت کلی بادکنک های فویلی به طور خودکار به هم می چسبند برای حل این مشکل با استفاده از ربان سره بادکنک ها را گره بزنید.

این نکته را در نظر داشته باشید، که بادکنک فویلی ممکن است در هوای سرد کم باد باشند. اما در هوای گرم به حالت عادی خود بر می گردد.

تزئین با بادکنک های  هلیومی

رنگ و مدل ربان انتخابی شما باید متناسب با رنگ بادکنک باید باشد. در مناسب های رسمی همانند عروسی و سالگرد ها شما می توانید از رنگ های سفید و عاجی در انتخاب رنگ ربان استفاده نمایید. در صورتی که شما دوست داشته باشید می توانید برای زیبایی بیشتر رمان خود را فر نمایید. برای زیبا تر نشان دادن بادکنک های تم تولد دخترانه  آن ها را در دسته های 5 تا 8 تایی درست نمایید.

 

مطلب پیشنهادی :  عمده فروشی تم تولد

به این نکات حتما توجه نمایید :

بادکنک ها در گرمای زیاد منفجر می شوند پس باید تا جای ممکن بادکنک ها را در محیط های گرم نگذارید.

خود را با دستورالعمل ها و هشدار های مربوط به کپسول گاز هلیومی که از آن استفاده می کنید، آشنا کنید.

مطالب پیشنهادی  جدید ترین تم جشن تعیین جنسیت

پس از پایان مراسم، زمانی که قصد دارید بادکنک هلیومی را دور بریزید، آن ها را سوراخ نمایید و سپس گاز آن ها را کاملا خارج نمایید؛ رها کردن بادکنک بدون خارج کردن گاز آن ها سبب می شود که به محیط زیست آسیب برساند.

پس از این که پر کردن بادکنک ها تمام شد، شیر روی کپسول را ببندید و گاز اضافی درون نازل را آزاد کنید؛ و به هیچ عنوان مخزن گاز هلیوم را با رگلاتور باز حمل نکنید.

هلیوم گاز سمی ای می باشد و استنشاق آن سبب بروز خطرات جدی و حتی کشنده برای سلامت انسان ها می شود پس از استنشاق آن پرهیز نمایید.

با رعایت این نکات شما می توانید جشنی خوب و زیبا با استفاده از بادکنک های هلیومی داشته باشید.

برای خرید بادکنک هلیومی به صورت تکی و یا عمده به قسمت فروشگاه ما مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *